Υποχρεωτικό
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Σκοπός τους μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό. Με την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα:
- χρησιμοποιούν αντικειμενοστραφής γλώσσες προγραμματισμού (π.χ. Java, Python, C++)
- κατανοήσουν το αντικειμενοστραφές μοντέλο ανάπτυξης λογισμικού
- εξηγούν τις βασικές έννοιες των αντικειμενοστραφών συστημάτων λογισμικού όπως τις έννοιες του αντικειμένου (object), της τάξης (class), της διασύνδεσης (interface), της κληρονομικότητας (inheritance), του πολυμορφισμού (polymorphism)
- σχεδιάζουν προγράμματα βάσει του αντικειμενοστραφούς μοντέλου ανάπτυξης λογισμικού
- υλοποιούν προγράμματα χρησιμοποιώντας τις αρχές και τις έννοιες του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού
- χρησιμοποιούν βιβλιοθήκες αντικειμενοστραφούς γλώσσας
- σχεδιάζουν και αναπτύσσουν διεπαφές χρήστη - υπολογιστή χρησιμοποιώντας βιβλιοθήκες αντικειμενοστραφούς γλώσσας
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη περιγραφή
- Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, αρχές και πλεονεκτήματα, χαρακτηριστικά της αντικειμενοστρεφούς προσέγγισης
- Κλάσεις και Αντικείμενα.
- Data Abstraction. Public, private και protected members.
- Constructors και Destructors.
- Κληρονομικότητα.
- ∆υναμική καταχώρηση μνήμης.
- Βιβλιοθήκες κλάσεων και software reusability.
- Βασικές δομές δεδομένων.
- Πολυμορφισμός.
- Μοντελοποίηση προβλημάτων με την αντικειμενοστραφή φιλοσοφία.
- Ανάπτυξη διεπαφών χρήστη - υπολογιστή.
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 Αυτοτελής μελέτη 111 Σύνολο μαθήματος 150 - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Γραπτή τελική εξέταση με ελάχιστη βαρύτητα 70% και έως δύο εργασίες με μέγιστη
βαρύτητα 30%. - ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
1. Liang D.Y, JAVA, 10η έκδοση, ΕΚ∆ΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ και ΥΙΟΙ Α.Ε.
2. Savitch Walter, JAVA, 7η Έκδοση, ΕΚ∆ΟΣΤΟ ΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ και ΥΙΟΙ Α.Ε.
3. Λιακέας Γιώργος, Εισαγωγή στην Java, Κλειδάριθμος, 2015
4. Eckel Bruce, Τρόπος Σκέψης σε C++, 2η έκδοση, τόμος Α, εκδόσεις Γκιούρδα, 2009 (κωδικός στον Εύδοξο: 12399)
5. Stroustrup Bjarne, Η Γλώσσα Προγραμματισμού C++, 3η έκδοση, εκδόσεις Ι. Φαλδάμης, 1999 (κωδικός στον Εύδοξο: 12072)
6. K. Jamsa, Εισαγωγή στη C++, 1η έκδοση, εκδόσεις Κλειδάριθμος, 1995 (κωδικός στον Εύδοξο: 13673)
7. J. R. Hubbard, Schaum’s Προγραμματισμός με C++, 2η έκδοση, εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2008 (κωδικός στον Εύδοξο: 13576)
8. Lafore Robert, Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός με τη C++, Τόμος Α, 6η έκδοση, εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2006
9. Θραμπουλίδης Κλεάνθης, Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός – Java, 3η έκδοση, εκδόσεις Τζιόλα, 2005
10. Deitel H.M., Deitel P. J., Java προγραμματισμός, ελληνική έκδοση, εκδόσεις Γκιούρδας Μ., 2005
11. Γ. Σ. Τσελίκης, C++: από τη Θεωρία στην Εφαρμογή
12. Μαγκούτης Κωνσταντίνος, Νικολάου, Χρήστος, Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό με Python, Καλλιπος, 2015 - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙ∆Α ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS